Jolie
Fuck them, do you


Over Jolie
Hi, leuk dat je een kijkje neemt in mijn examenproject!
Mijn naam is Jolie van de Biesebos, ik ben 22 jaar en woon in Roermond. Dit schooljaar studeer ik af als Grafisch Vormgever bij Gilde Opleidingen.
In de afgelopen 4 jaar heb ik voor mezelf gevonden wat ik leuk vind om te doen. In deze tijd heb ik me ontwikkeld en ben ik gekomen waar ik nu ben, en kan ik niet wachten om mij de komende jaren verder te ontwikkelen en steeds beter te worden!
Fuck them, do you
Voor een nieuw merk dat gelanceerd wordt door de tattooshop Kunta INC. in Roermond heb ik verschillende media uitingen gemaakt. Het merk wordt gelanceerd onder de naam Fuck them, do you. Het eerste product wat ze releasen is een hoodie (en t-shirt), maar dit kunnen in de toekomst ook ander soort producten worden. Het doel bij deze lancering is om het verhaal en boodschap achter dit merk te vertellen. De doelgroep moet geïnspireerd raken door de producten, maar ook door de boodschap die daarachter zit. Jezelf zijn, doen wat je leuk vindt, ga achter je dromen aan, durf groot te dromen en durf anders te zijn. Maar altijd met respect voor andere manieren en meningen. Dat is waar zij voor staan.
Deze waardes komen ook terug in de media uitingen, door middel van de stijl, sfeer en vormen. De kracht zit hem in de eenvoud. Hieronder is de huisstijl te zien die ik heb ontworpen. Deze bestaat uit een logo, visitekaartje, briefpapier en een envelop.
Daarnaast heb ik ook nog stickers gemaakt met het logo, een verpakking gemaakt voor een van hun nieuwe producten, en een online brandbook. Dit is voor nu verwerkt in een website ontwerp, hier wordt door middel van tekst en beeld het concept uitgelegd zodat de lezer een duidelijk beeld krijgt van wat Fuck them, do you inhoudt.
Als laatste is er nog een video gemaakt die deze sfeer door middel van beeld moet overbrengen. Hier komen de waardes zoals verbondenheid, broederschap, jezelf zijn en natuurlijk ook de hoodie en het t-shirt in terug.
